Logopēds

Mācīsimies kopā pareizu valodiņu! 

Starp visām būtnēm uz zemes tikai cilvēks ir apveltīts ar valodspēju. Valodu cilvēki izmanto kā universālu sazināšanās, izziņas un domu izteikšanas līdzekli. Cilvēka valoda attīstās kā vienots veselums – runāt, dzirdēt, lasīt, rakstīt. Ikvienas valodas jomas pilnveidošana veicina bērna valodas attīstību kopumā.

Bērns runas spējas var īstenot tikai sabiedrībā, ja dzird un apgūst savas apkārtnes un skolotāju valodu.  Skolotājs-logopēds ir speciālists, kuram jāprot saklausīt nepareizi lietotas skaņas un ,iespēju robežās , jāpalīdz tās novērst. Liela loma šajā mācību procesā ir veiksmīgai sadarbībai starp bērnu, logopēdu, grupas skolotāju, vecākiem. Darbojoties un iesaistoties visiem kopā, ceļš uz pareizu un labskanīgu latviešu valodas lietošanu ir ātrāks un veiksmīgāks.

 Lai mums visiem kopā izdodas!

Konsultācijas - iepriekš sazinoties - E klasē.

Cieņā,

skolotāja logopēde Sarmīte Kalniņa

 

 

Logopēds ir speciālists, kurš veic diagnosticēšanas darbu, novērtē bērna runas un valodas attīstību, kā arī nosaka, vai bērnam ir runas un valodas traucējumi.

Logopēds nodarbību laikā veic koriģējoši attīstošu darbu – palīdz bērnam uzlabot valodas sapratni, novērst skaņu izrunas traucējumus, papildināt vārdu krājumu, novērst lasīšanas un rakstīšanas traucējumus, mazināt disgramatismus runā.

Kādos gadījumos bērnam būtu nepieciešams logopēda atbalsts?

Ja bērns neizrunā skaņas, nepareizi izrunā skaņas, jauc vai aizstāj tās ar citām skaņām;

Ja bērns nepareizi lieto dzimtes, skaitļus, locījumus, ir vērojama nepareiza vārdu kārtība teikumos, nelieto prievārdus, pārsakās/aizstāj burtus un/vai zilbes;

Ja bērnam ir traucēta valodas sapratne (neizprot, ko viņam saka);

Ja bērnam ir balss traucējumi;

Ja bērnam ir runas ritma un tempa traucējumi (stostīšanās);

Ja bērnam ir dzirdes traucējumi, kā rezultātā valoda dabiski nespēj attīstīties;

Ja bērnam ir specifiski attīstības traucējumi.

Konsultācijas - iepriekš sazinoties - E klasē.

Cieņā,

skolotāja logopēde Sintija Nicaka